2012-11-24

Thore Skogman

Herregud. Nu har det blivit 607 inlägg - allt som allt. Helt sjukt. Vissa läsare har tyckt att vissa inlägg har varit intressanta. Efter att ha publicerat såhär mycket på denna blogg - så vet jag inte vad jag ska göra härnäst. Jag fortsätter nog resten av livet med denna blogg. Att ha sexhundrasju inlägg är häftigt. Mer kommer under morgondagen. Skulle snabbt bara informera att ni som läser denna blogg får gärna gå in på http://poplistan.blogspot.se/. Sexhundrasju är en väldigt hög siffra. Så många skivor har inte jag spelat in än. Säkert så finns de dom artister som har gjort det - kanske. Det skulle i så fall kunna varit Thore Skogman. Anledningen till det är nog att han har skrivit så många bra låtar. Kan ju snabbt rabbla upp minst 10 låtar som Thore Skogman har gjort. Eller så kommer säkert någon video upp på min blogg genom youtube. Kan väl snabbt börja med att skriva upp 10 låtar av Thore Skogman. Jag kan ju punkticera låtarna.

  • Surströmmingspolka 
  • Tre dar i Buren 
  • Ensam jag är 
  • Farfarssången 
  • Tiotusen Röda rosor (vill jag ge till Dig) 
  • Wiggen 
  • Kalle Västman Från Västmanland 
  • Popp opp i topp 
  • Jämtgubben 
  • Storfiskarvalsen 
Där är 10 låtar av Thore. Thore Skogman hade riktigt kuliga texter. 

1 kommentar:

  1. Ja, Thore Skogman är en underskattad sångare/låtskrivare. Popbandet Dag Vag gjorde en jättefin cover på Pop i Topp. Thore Skogman gjorde till och med spelningar tillsammans med Dag Vag. Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=o1JdEbvmxgo Den bör du lägga in på bloggen.

    SvaraRadera