2013-08-24

Lördag den 24 augusti

En ny helg har kommit. Dags att skriva ett nytt inlägg. Jag lade in två youtubeklipp med Leo Kottke. Då kan man snacka 12-strängad giitarr. Det var min lärare Ingemar som visade mig honom. Fastnade för Leo Kottke direkt. På något sätt är det i klass med Ulf Lundell för att Lundell spelar också 12-strängad gitarr. Men nog mest vanlig 6-strängad gitarr. Kolla in http://poplistan.blogspot.se/ (detta är en blogg för de som gillar popmusik.) Jag har besökt den bloggen många gånger. Den 19 augusti hade användaren lagt upp en ny singel med Bob Dylan. Det finns många bloggar som är bra. Bland annat den popmusikbloggen som jag länkade nyss. Jag kollade in Bob Dylans nya musikvideo Pretty Saro (den hat nog fått en hel del visningar) tror jag. Jag har sett den 2 gångar. Riktigt bra musikvideo. Men Dylan är tyvärr inte med. Det trodde jag i från början när jag hade sett den på Poplistan. Även om Dylan inte är med så är den bra ändå. Jag hade gärna lagt upp musikvideon här på min blogg (gärna samma datum som den kom upp på Poplistan.) Men jag gjorde faktiskt inte det. Jag har  ingen aning om vilket datum den kom upp på youtube. Men det kan man ju alltid kolla upp. Så jag tar en titt. Musikvideon kom upp den 8 augusti och har fått 76 549 visningar på 2 veckor. Det är inte dåligt. Den kommer säkerligen att få så många visningar som Things have Changed. Den musikvideon har fått 4 301 099 visningar. Musikvideon har ju legat på youtube sedan den 24 oktober 2009. Så det är ju ändå gått 4 år sedan den laddades upp på youtube. Om den hade laddats upp den 24 augusti 2013 så hade den ju inte fått så många visningar. Då hade den bara fått några visningar på några timmar. Men nu har den alltså varit uppe sedan 2009. Men det finns ju såna klipp som har funnits uppe sedan 7 år tillbaka (alltså då kom den upp 2006). Jag vill påminna er om att ni kan rösta på bästa låten med Björn Afzelius. Nästa vecka är det dags för en ny röstning. Omröstningen slutar någon gång nästa vecka. Just nu så har jag inte räknat rösterna. Jag gör det om ett tag. Jag tänkte lägga upp Bob Dylans nya musikvideo snart. Jag får se när den kommer. Som jag sa förut så har den funnits uppe sedan 2 veckor tillbaka. Då är den ju väldigt ny. Detta har nog blivit det längsta inlägget för detta året. Jag vet inte när jag skrev så här långt sist (om jag någonsin har gjort det tidigare. Kanske är premiär för ett sånt här långt inlägg. Vem vet. I alla fall inte jag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar