2014-01-02

Torsdag 2 januari

Då var det en ny Dag att skriva om. Detta är bara mitt andra inlägg för 2014. Mer har jag inte hunnit. Igår skrev jag om mitt nya album Unroofed som kommer släppas snart hoppas jag. Inspelningarna är gjorda i Göteborg. En av låtarna är skrivna av Mikael Wiehe. Det är titelspåret från hans album med samma namn. Första versen på låten är: Vi fattade inget vi stog där som fån. Den 6 januari är det dags att ta bort röstningen med Bob Dylan. Och då blir det en ny omgång med Warren Zevon. Under den kommande sommaren 2014 så har jag haft denna bloggen i 4 år. Det är väldigt länge. En gång fick min blogg byta namn. Från början hette den Lite av Varje. Numera heter den Min Musikblogg och jag kommer inte ihåg hur jag gjorde när jag bytte namn och kommer inte att göra igen. Jag har inte kunnat kolla röstningen med Bob Dylan när jag har varit utomlands. Redan nu har jag skrivit ner 50 låtar som ska spelas in - det blir nog svårt att spela in alla 50 låtarna på en CD. Men jag ska ju göra fler album. Detta blogginlägget handlar om väldigt mycket. Jag har nämt Mikael Wiehe och Bob Dylan. Att deras låtar är med på mitt nya album Unroofed. Det blev väldigt mycket att skriva om idag. Jag Bert inte om jag har skrivit så här mycket tidigare. Men nu gör jag det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar