2014-06-24

Grattis Jeff Beck 70 år idag

Den gamla rockmusikern Jeff Beck fyller år idag. Han är ifrån Storbritannien. Han har spelat med gruppen The Yardbirds tillsammans med gitarristen Eric Clapton. Jag känner inte till Jeff Beck så bra men jag känner till Eric Clapton bättre. Beck hade en konsert i Japan tidigare under 2014. Information hittas på http://poplistan.blogspot.se/. Artisten Jeff Beck har även spelat med en sångare som jag lyssnar på då och då. Jag tycker sångaren sjunger bra. Jag menar förstås Rod Stewart  Det finns många att nämna som Jeff har spelat med. Varför jag skriver om dennes födelse-dag här är för att jag hittade denna artist på den adress som står lite längre upp i texten. Den andra bloggadressen är till en blogg som handlar om popmusik (lite om dagens nyare pop och även 1970-talets dåtida popmusik då Jeff Beck började lira gitarr - och även Rod Stewart var populär. De är fortfarande populära än idag. Detta hade jag ingen aning om att Jeff Beck fyllde 70 år idag. Men vad får man reda på när man söker på internet - jo tack för det. Att Jeff Beck fyllde 70 år. STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN.


5 kommentarer:

  1. Kul att du kolla in Jeff Beck. Jag kommer ha en 5 Songs med honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Jag hade läst din artikel om Jeff på Poplistan. Och när jag skrev om Jeff Beck så nämnde jag det att man kunde besöka din blogg och läsa om honom där också.

      Radera
  2. Kul att vi har kontakt mellan våra bloggar, Hampus. Nu har jag fixat länken. Apropå Sven-Ingvars, så har jag alltid gillat dem. Tråkigt att basisten dog så ung. Han gjorde ju att Sven-Ingvars blev riktigt rockiga.

    SvaraRadera
  3. Angående Beck live, så har han varit på Trägårn i Göteborg så sent som 2011.

    SvaraRadera
  4. Det var ju bara för 3 år sedan. Ja och detta med basisten Patrik var ju tråkigt. De enda medlemmarna som jag kände till från början var Sven-Erik Magnusson och Ingvar Karlsson. Är Patrik bror med Ingvar?

    SvaraRadera