2014-07-17

Nisse Hellberg kommer till Göteborg.

Den skånska musikern från Wilmer X kommer till Liseberg i Göteborg. Jag pratar förstås om Nisse Hellberg som jag såg live på Liseberg för något år sedan eller två. Jag minns att det regnade den dagen och jag filmade konserten. Men vilket ös det var på Liseberg. Säkerligen så gungade hela stan den dagen då Hellberg började köra igång första låten. Det minns jag inte riktigt. Men kul var det i alla fall. Idag den 17 juli 2014 kommer han tillbaka till Liseberg. Det är säkert samma scen. Jag har ingen aning. Nisse Hellberg kommer antagligen för det mesta spela från sin nyaste platta Vad har han i Huvudet som släpptes den 21 maj 2014. Jag minns att jag hade lagt upp två låtar på den här bloggen från Hellbergs nyaste album när jag såg det på Spotify för första gången.


Nisse Hellberg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar