2014-12-31

5 songs Neil Diamond

Nu var det dags att presentera årets sista 5 songs. Eftersom det är sista gången med 5 songs för 2014 så vill jag presentera en countryartist som inte varit med förut. Jag pratar naturligtvis om Neil Diamond. En countryikon från 1970-talet som står på scen än idag. Han har spelat in många bra covers på gamla låtar. Diamond föddes den 24 januari 1941 i Brooklyn. År 2009 gav han ut ett julalbum med 14 julsånger. En av dom är Amazing Grace som skrevs av John Newton  Under 2014 har Neil Diamond släppt ett nytt album som heter Melody Road

Neil Diamond live 




4 kommentarer:

  1. Gott Nytt År, Hampus. Några invändningar om Neil Diamond. Jag ser honom inte som någon countryartist i grunden utan mer en singer-songwriter rent allmänt. Jag gillar honom. Dock tycker jag det är synd att du inte väljer hans stora låtar, som har blivit kända över världen istället för covers. Jag saknar kanonlåtar som "Sweet Caroline", "I Am I Said", "Cracklin' Rosie", "You'll Be A Woman Soon" samt hans jättehit "I'm A Believer" som blev en ännu större hit med The Monkees.

    SvaraRadera
  2. Tjenare. De kommer nog så småningom. Nu vet jag i alla fall att Pollcode funkar igen. Det är jag mycket glad över. Jag har inte lyssnat så mycket på Neil. Bara vetat att han finns. Genom att få lyssna igenom hans musik så valde jag honom till 2014 års sista tävlande på 5 songs. Nästa gång ska jag kolla igenom Diamonds mer kända låtar. Så dom kommer. Men det kommer nog någon eller några artister däremellan.

    SvaraRadera
  3. Bra Hampus. Neil Diamond är en pärla. Ses på torsdag!

    SvaraRadera
  4. Hej igen. Det blir nog säkert en artist emellan. Men Neil Diamond kommer tillbaka. Vi ses på torsdag.

    SvaraRadera