2010-06-20

Mina bästa låtar och varför!

Här skriver jag om mina bästa låtar och varför de är bäst.

1 Vem kan man lita på - Mikael Wiehe
2 Måne över Uppland - Alf Robertson
3 Dé e dans på Brännö Brygga - Lasse Dahlquist
4 Jesus gick på Vattnet - Björn Afzelius
5 Klöversnoa - Ted Gärdestad
6 Himlen är oskyldigt blå - Ted Gärdestad
7 Visa vid Nybroviken - Cornelis Vreeswijk
8 Jag och Bosse Lidén - Kris Kristofferson - Me and Bobby McGhee
9 När jag var en ung Caballero - Evert Taube

"Vem Kan man lita på" är en utav mina typ bästa sånger som skrevs av Mikael Wiehe 1972. "Måne över Uppland" är en utav mina bästa sånger - med sångaren Alf Robertson. "Dé e dans på Brännö Brygga" är en av mina favoriter med Lasse Dahlquist.

"Jesus Gick på vattnet" är en av mina bästa Björn Afzelius-låtar. "Klöversnoa" är en av mina bästa Ted Gärdestad-låtar. Detsamma med "Himlen är oskyldigt Blå". "Visa vid Nybroviken" är en av mina bästa Cornelis Vreeswijk-låtar. "Jag och Bosse Lidén" är ännu en av mina bästa Cornelis-låtar - även med engelsk orginaltitel "Me and Bobby McGhee" av Kris Kristofferson. "När jag var en ung Caballero" är en låt som jag lyssnade på mycket förr - och som jag lyssnar på mycket nu med Evert Taube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar