2010-06-22

Texter av Ulf Lundell



1 Jag hade en älskling en gång (1984)

Jag hade en älskling
en gång. Hennes hår
hängde långt och
mörkt nedför ryggen.
Och lika mörk var
hennes sång. Hon sa:
"Vill du ha en ark" -
så bygg en. Hon läste Camus.
Jag tror hon ville fly ifrån mörkret -
in i mörkret

2 När jag kysser havet (1982)

I ett hus här strax breve
bor en man som nyss fyllt
33 - han har fru och barn -
och han påtar i sin trädgård.
Han kör omkring i en Chevrolet.
Jag vet inte vad han jobbar med.
Men han säjer att han börja från noll
en gång på en brädgård.

Vers 2

Han säjer - Jag har sökt
mej fram längs den breda
vägen.

3 Jag går på promenaden (1975)

Ulf Lundell (gitarr, munspel)
Mats Ronander (sång, munspel)
Janne Bark (gitarr, bas)
Sanna Lundell (8-strängad gitarr)
Lars Furberg (bas, gitarr)










3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera