2010-08-04

Mikael Wiehe (texter)

Skyll inte på mig

Kom inte här och
skyll på oss säger
jobbar´n på Bofors.
Hus och hustru, bil
och barn - allting
kostar varje dag.
Priserna går bara opp.
Vad skulle vi göra utan jobb.
Jag rår faktiskt inte för det.
Om vi inte jobbar så är det
ingen annan som gör det.
Jag är oskyldig säger chefen.
Jag har bara ansvar för lönsamheten.

Kom hem till mig

Sommar´n miste lite
av sin fägring. Solen
miste lite av sin glans.
När det vi hade hoppats
på föll ihop och gick i
kras var det nästan som
om glädjen inte fanns.
Nu säger du att inget
har nån mening att det
enda du vill ha är lugn
och ro. Men vi kommer
aldrig vidare om vi lutar
oss tillbaks. Så kom hem
till mig så gör vi nåt ihop.
Du säger - vi har nått den
punkt i livet när man blir
tvingad och förstå - att allt
man tog förgivet och allt man
tog för gott - var något som
man bara fick till låns.

Tack för i afton - goddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar