2010-08-04

Onsdag den 4 augusti

Hej kära dagboken! Tiden går. Du vet vem jag är. Jag brukar skriva. Du är min kära dagbok. Jag brukar ju hellre skriva om musik. Eller inte bara musik. Det finns dock mycket att skriva om. Ibland skriver jag mer än en rad - ibland skriver jag en rad - men jag skriver dock så mycket jag vill. Och då lyssnar jag på musik som t.ex. Willie Nelson och Ray Charles. (Ändå blir det lite av varje). Det blir Johnny Cash och Magnus Uggla och.. där visste jag inte vad jag skulle skriva. Där- ibland spelar jag dock munspel, gitarr, elgitarr mm. När det ibland gäller Kris Kristofferson så blir det munspel och gitarr. Men så ibland lyssnar jag också - när jag inte orkar spela - när jag är trött. Nu är det Willie Nelson som sjunger. Med en hälsning till er som läser - så vet ni kanske att man kan kommentera. Jag lyssnar på en platta från 2004. (Det kanske blir - dock Anders Lundin som spelar på Spotify.) Nu har jag då räknat upp några av de bästa musiker som jag tycker spelar bra. Det är också inte bara utländsk musik som Ray Charles och countryartisterna Nelson och Cash.


Det er ikke bare de countrysanger Nelson og Cash. Det er også Anders Lundin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar